Projektni tedni
Tematski teden: PRVA POMOČ NA AJDI
Z znanjem prve pomoči rešujemo življenja in zdravje. Ko pride do poškodbe, alergije, nenadne nezavesti, zastoja srca …, je usoda otrok odvisna od ukrepanja učiteljev, vzgojiteljev in tudi sovrstnikov. V takšnih primerih je treba ukrepati naglo, pravilno in v pravem zaporedju. Na to temo razpisuje CŠOD Ajda dva programa.
Teden prve pomoči na Ajdi
Namenjen je učencem 8. razreda OŠ za pridobitev znanj iz poglavij prve pomoči in medsebojno pomoč učencev v luči socializacije pri skupinskem delu učenja prve pomoči.
Poglavja: Splošni napotki za PP, Domača lekarna, Poškodbe kosti in sklepov, Rane in krvavitve, Termične poškodbe, Zadušitve, Ugriznine in piki, Električne poškodbe, Zastrupitve, Nenadna nagla obolenja, Utopitve, Reanimacija
Zdravo in s celo glavo na izlete v naravo
Namenjen je učencem 4., 5., 6., 7., 8. in 9. razreda OŠ.
Namen tedna je predstaviti preventivne in varnostne ukrepe v povezavi s programom naravoslovja in športa, naučiti se ukrepati ob nevarnostih v živi in neživi naravi ter izvajati prvo pomoč pri tipičnih poškodbah med izvajanjem športnih in naravoslovnih dejavnosti v naravi. Preko diskusije, demonstracije in IKT-tehnologije se seznanijo z osnovnimi pravili, predpisi in postopki ukrepanja pri posameznih vsebinah PP. Znanje prve pomoči uporabijo ob konkretnih primerih v naravi.
Tematski teden: ŽIVIMO ZDRAVO
Narava ponuja neskončne možnosti razvijanja pozitivne samopodobe (pozitivnega vrednotenja sebe in drugih). Gibanje v naravi in zdrava uravnotežena prehrana sta pomembna dejavnika otrokovega odraščanja, saj spodbujata tako telesni kot duševni razvoj otroka.
Zdrava prehrana in gibanje za zdravje
S pomočjo dialoga, IKT-tehnologije in skupinskega dela učenci spoznajo pomembne hranilne snovi, jih razvrščajo v prehransko piramido, analizirajo svoje prehranjevalne navade, izdelajo primer zdravega jedilnika za en dan v tednu, ki ga kuharice v domu tudi pripravijo, ogledajo si Črno kuhinjo v Libeličah in spoznajo zdrave domače koroške jedi. Sami si pripravijo domačo koroško jed – trento.
Z različnimi antropometričnimi metodami ugotovijo oceno prehranskega statusa, oceno rasti, oceno telesne sestave in energetskih potreb. Ugotavljajo odzivanje srčno-žilnega in dihalnega sistema na povečan napor pri športni vadbi, izvajajo različne športne dejavnosti, primerne za letni čas (teki na smučeh, hoja s hoduljami, izleti v naravo v neznano – orientacija v naravi z uporabo GPS, kanuizem, spretnostni poligon).
Edini košček vesolja, ki ga lahko popravim, sem jaz sam (socializacija)
Učenci aktivno sodelujejo pri izvajanju skupinskih socialnih iger, preko zgodb, ki jih obkrožajo številne dejavnosti, pridobijo znanja, ki jim pomagajo do boljše samopodobe, samozavesti, sočutja, prijaznosti, odgovornosti, strpnosti. Spoznajo igre naših dedkov in babic in v njih skupinsko aktivno sodelujejo, spoznavajo naravo preko čutil (prehodijo čutno pot, izvedejo slepo stezo, igrajo igro fotografski aparat …), preizkusijo se v orientacijskem pohodu, razvijajo sposobnost za prevzemanje odgovornosti za svoje vedenje.