Tematski teden Gorništvo
TEMATSKI TEDEN – GORNIŠTVO
Tematski teden za osnovno in srednjo šolo
Tematski teden gorništvo je primeren za osnovno šolo: od petega do devetega razreda, oziroma za drugo triletje in tretje triletje in tudi za srednjo šolo.
Zakaj je gorništvo primerno za šolo v naravi:
-
Gorništvo je dejavnost, ki se odvija v gorskem svetu
-
Pomembno je ekološko osveščanje otrok in mladostnikov
-
Čustven in kulturen odnos do narave
-
Za gorništvo imamo v Bohinju odlične pogoje
-
Gorništvo je primerno za vse učence, z različno fizično pripravljenostjo, predznanjem, različno starostjo
-
Učenci pridobivajo in razvijajo motorične, fiziološke sposobnosti
-
Estetsko doživljanje narave in gorskega sveta
Taktične in tehnične značilnosti
-
Primerna razporeditev dejavnosti čez teden
-
Načrtujmo en celodnevni pohod
-
Vključimo tudi gorsko kolesarjenje in kanuizem
Nevarnosti in neprijetnosti
-
So povezane z objektivnimi in subjektivnimi nevarnostmi v gorskem svetu.
Oprema
Učenci potrebujejo gorniško opremo:
-
Nahrbtnik
-
Gorniški čevlji
-
Vetrovka, vetrne hlače
-
Topla oblačila
-
Rezervno perilo
-
Volnena kapa, rokavice
-
Zaščitna očala
-
Hrana in pijača
-
Torbica za prvo pomoč
Prehrana v gorah
Učence seznanimo s pomenom pravilne prehrane:
- Zadostna količina energetskih snovi
- Tekočine
- Mineralnih snovi
- Vitaminov
Vpliv hoje na človekovo psihosomatično stanje
-
Vpliv hoje na mišičje in sklepe
-
Vpliv hoje na srce, ožilje in dihala
-
Vpliv hoje na telesno težo
-
Vpliv hoje na gibalne sposobnosti
KATERE TEME VSEBUJE TEMATSKI TEDEN GORNIŠTVO:
-
Zgodovina gorništva pri nas in v svetu
-
Narava v gorskem svetu
-
Varstvo narave- Triglavski narodni park
-
Človek in gorska narava
-
Orientacija
-
Vremenoslovje
-
Nevarnosti v gorah
-
Prva pomoč
-
Gorniške oprema
-
Plezanje
-
Gorsko kolesarjenje
-
Preživetje v naravi
-
Planinske ture
KAKO NAJ BODO TEME RAZPOREJENE SKOZI TEDEN GORNIŠTVA- to je le primer urnika, seveda, lahko poljubno teme tudi zamenjamo
PONEDELJEK |
TOREK |
SREDA |
ČETRTEK |
PETEK |
Popoldan: Uvodna motivacija Priprava učencev na tematski teden, predstavitev tem in ture Pregled opreme
Krajši pohod, kjer preizkusimo obutev in fizično pripravljenost udeležencev, hkrati jih seznanimo z značilnosti okolice.
Zvečer: Priprava na turo
|
Celodnevna tura
Dan za celodnevno turo prilagodimo glede na vremensko napoved
Celodnevna tura naj ima dve varianti glede na fizično pripravljenost udeležencev.
Zvečer: Filmski večer- znani alpinistični ali gorniški filmi, lahko tudi obisk gorskega reševalca ali alpinista |
Dopoldan: Preživetje v naravi Gorsko kolesarjenje plezanje
Popoldan: Preživetje v naravi Varstvo narave Človek v gorskem svetu
Zvečer: Umetniške delavnice Družabne igre |
Dopoldan: Preživetje v naravi Gorsko kolesarjenje plezanje
Popoldan: Preživetje v naravi Varstvo narave Človek v gorskem svetu
Zvečer: Zaključni večer ob tabornem ognju. |
Dopoldan: Preživetje v naravi Gorsko kolesarjenje Plezanje
|
PRIPRAVA NA TURO
OBNAŠANJE V GORAH
Pravila obnašanja v gorah so zapisana v častnem kodeksu slovenskih gornikov. Glavna določila častnega kodeksa:
-
Pravi gornik skrbi za varstvo naravne in kulturne dediščine, ohranjanje naravnega okolja in ne moti gorskega miru in tišine. S svojim ravnanjem ne ogroža ljudi in živali. Pred škodo varuje gorniške naprave: koče, bivake, poti, oznake, varovala…
-
Vsake ture se loti odgovorno, ustrezno opremljen in telesno pripravljen
-
Odlike pravega gornika so: tovarištvo, obzirnost, solidarnost, skromnost, požrtvovalnost. Vedno je pripravljen nesebično priskočiti na pomoč.
-
Gorniki se med seboj pozdravljajo: mlajši starejše, moški ženske.
-
Pri srečanju na ozki stezi se umakne spretnejši, mlajši, močnejši.
-
Vsi gorniki so enakopravni, ni rasnega, verskega, narodnostnega, socialnega razlikovanja.
-
V koči je pravi gornik skromen, potrpežljiv in obziren do drugih. Ne vdaja se alkoholu, ne kadi in spoštuje hišni red.
TAKTIČNE IN TEHNIČNE ZNAČILNOSTI HOJE V GORE
- Med najpomembnejše taktične prvine pohoda sodijo: cilj in potek pohoda, čas pohoda, razvrstitev udeležencev v skupini, postanki.
CILJI IN POTEK POHODA
- Ko se odločimo za cilj in potek pohoda se je najprej potrebno seznaniti s težavnostjo poti, potrebno je dobro preučiti karto ali se pogovoriti z nekom, ki je pot že opravil, oziroma pred peljemo skupino nujno sami opravimo pot. Poznati moramo vse koče in zavetišča ob poti in pripravimo program pohoda.
- Pripravimo potrebno opremo ter se ustrezno spočijemo preden gremo na pot
- Cilj in potek pohoda vedno prilagodimo sposobnostim in fizični pripravljenosti večine udeležencev
ČAS POHODA
-
Čas pohoda vedno izberemo tako, da nas nič ne more presenetiti, dobro spremljamo vremensko napoved
-
Čas odhoda prilagodimo dolžini ture
-
Daljše in zahtevnejše ture načrtujemo v več etapah, vsaka naj se konča v koči ali domu CŠOD
RITEM POHODA
-
Pohod začnemo počasneje, ko se ogrejemo, pa tempo povečamo in ga ohranjamo čim bolj enakomernega
-
Hodimo tako hitro, da med hojo lahko normalno dihamo, se nemoteno pogovarjamo in čutimo, da bi lahko hodili še hitreje
-
Tempo lahko prilagajamo tudi z uporabo merilcev srčnega utripa.
-
Ritem hoje prilagajamo najšibkejšemu udeležencu pohoda
RAZVRSTITEV UDELEŽENCEV
-
Na čelu skupine je vodja pohoda, na repu pa izkušen gornik
-
Znotraj skupine se udeleženci razvrstijo poljubno, najšibkejši naj hodijo za vodjem
-
Skupina naj se ves čas drži skupaj, udeleženci ne smejo uhajati naprej, niti zaostajati
ODMORI IN POSTANKI
-
Odmore in postanke smotrno odrejamo
-
Ne smejo biti prepogosti, napravimo jih, ko začutimo utrujenost
-
Od odmora prehodimo večji del poti, počivamo po vzponu in ne pred njim, izbiramo mesta, ki so v zavetrju in se oblečemo, da se ne ohladimo.
POSEBNOSTI, KI VELJAJO ZA HOJO V GORAH
-
Hodimo enakomerno in preudarno, dihamo skozi usta in nos, temeljito izdihujemo, ter tako odstranimo presnovne produkte iz telesa
-
Hoja po mehkejšem terenu je prijetnejša in manj utrudljiva
-
Med zelo strmim vzpenjanjem skrajšamo korak ter tako varčujemo z energijo, na tla postavljamo čim večji del stopala. Kot opora za celo stopalo nam lahko služijo tudi naravne stopnice, ploščati kamni, različne vdolbine, na meliščih stopamo na večje skale in se izogibamo drobirja.
-
Na večjih strminah se vzpenjamo v ključih, saj bližnjice pomenijo veliko izgubo energije. Pri vzpenjanju si lahko pom,agamo s pohodnimi palicami, saj z njihovo uporabo zmanjšamo obremenitev sklepov nog in krepimo ramenski obroč, hkrati povečamo ravnotežje.
-
Hodimo vedno z nogami, očmi in glavo, kar pomeni, da se vedno najprej prepričamo o zanesljivosti oprimka, stopnice ali jeklenice. Kadar si moramo pomagati tudi z rokami, se opiramo v steno vedno na treh točkah.
-
Pri sestopanju je nevarnost zdrsa velika, še posebej, če je pot mokra.
VREME V GORAH
-
Pri načrtovanju izleta moramo upoštevati tudi vremensko napoved.
-
Varnost ture in sama izvedba sta odvisni od vremena
-
Na turi nap poznavanje lokalnih znakov in vetrov pomaga pri prognozi vremena
-
Slabo vreme naznanjajo temni oblaki, ki zakrivajo vrhove- kape, temno modro nebo in velika vidljivost na večje razdalje
-
Prihajajočo nevihto napoveduje jutranja megla poleti, močna sopara, gosti črni oblaki
-
Lepo vreme napoveduje vzhodnik ali severnik , ali veter, ki piha po pobočjih navzgor, proti večeru pa v nasprotno smer, gosta jutranja megla v dolinah
-
Za napovedovanje vremena potrebujemo precej izkušenj, pomagajo nak lahko izkušeni gorniki ali domačini
-
Pred pohodom v gore vedno poslušamo vremensko napoved
-
Posebej nevarno vremensko stanje je nevihta
NAHRBTNIK
-
Nahrbtnik mora biti prilagojen času hoje, našim potrebam in našemu načinu hoje
-
Biti mora zadosti velik, prostoren, da vanj lahko zložimo vse potrebno
-
V nahrbtnik sodijo dodatna oblačila, hrana, tekočina, prva pomoč, planinska karta, kompas višinomer, čelna svetilka, zaščita pred dežjem in mrazom, mobilni telefon
-
Stvari v nahrbtniku morajo biti zložene tako, da so zaščitene pred dežjem in lahko dostopne
POHODNE PALICE
-
Za pomoč pri hoji v gore uporabljamo pohodne palice
GORSKE POTI
-
Po zahtevnosti delimo slovenske gorske poti na tri kategorije: lahke, zahtevne in zelo zahtevne
-
Pred zahtevnimi in zelo zahtevnimi potmi so na terenu opozorilne table
-
Kategorizacijo gorskih poti moramo upoštevati že pri načrtovanju tur
Lahke poti
-
Lahke poti so tiste, kjer si pri hoji ni treba pomagati z rokami
-
So dovolj široke in varne tudi za manj izurjene
Zahtevne poti
-
Zahtevne poti so tiste, ki vodijo prek izpostavljenih mest in kjer si moramo večkrat pomagati z rokami
-
Na težjih mestih so nameščene stalne varovalne naprave, ki niso nujno potrebne za premagovanje takšnih mest in so namenjene boljšemu občutku in večji varnosti
Zelo zahtevne poti
-
Zelo zahtevne poti so tiste, kjer je raba rok in varovalne naprave nujno potrebna, pogosto pa pride prav tudi cepin, čelada in krajša plezalna vrv
SKRB ZA ZDRAVJE
-
Vkomplet prve pomoči sodijo najnujnejša zdravila, obveze, obliži, trikotne rute, alu- folija
-
Ker je UV sevanje v hribih močno, so potrebna tudi sončne očala in zaščitna krema z visokim faktorjem
-
Zaščititi se maramo tudi pred piki mrčesa in pred klopi
-
Paziti moramo na strupene kače, ki se rade zadržujejo na soncu
-
Dobro se je zavedati nevarnosti v gorah, ki so povezane z zdravjem: vrtoglavica, izčrpanost zaradi naporov, dehidracija, toplotna kap, višinska bolezen, zmanjšanje razsodnosti in nenadne spremembe razpoloženja zaradi skrajnih naporov.
-
Upoštevati moramo, da je lahko pri hoji v gore uživanje alkoholnih pijač smrtno nevarno, saj vpliva na ravnotežje, sposobnost presoje in pospešuje dehidracijo.
TEME, KI SO PRIMERNE ZA POSAMEZNO STOPNJO
VREMENOSLOVJE je tema, ki je primerna za vse skupine učencev, ki se odločijo za tematski teden gorništvo. Celo nujno je, da se učenci seznanijo z značilnostmi vremena v gorah, da se lahko primerno pripravijo na turo.
Tema je primerna za drugo triletje.
UČNA VSEBINA VREME
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
naravoslovje
|
TOPLOTA IN TEMPERATURA
VETER
VPLIVI SONCA NA VREME |
Učenec:
Z višino navadno pada
|
Učenec:
|
VARSTVO NARAVE
Tudi varstvo narave je tema, ki je nujna za vse obiskovalce gorskega sveta. Za gorske ekosisteme je značilna izredna lepota in tudi izredna krhkost in občutljivost, zato moramo s spoštovanjem vstopati v ta prostor.
Tema je primerna za drugo triletje.
UČNA VSEBINA: VARSTVO NARAVE V GORSKEM SVETU
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
naravoslovje
|
VPLIVI ČLOVEKA NA OKOLJE |
Učenec:
|
Učenec:
|
UČNA VSEBINA: PESTROST GORSKEGA GOZDA
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
naravoslovje
|
ŽIVA NARAVA
POMEN RASTLIN V EKOSISTEMU IN POMEN ZA ČLOVEKA |
Učenec:
|
Učenec:
|
UČNA VSEBINA: RASTLINE V GORSKEM SVETU
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
naravoslovje
|
ŽIVA NARAVA
RAZVRŠČANJE RASTLIN
POMEN RASTLIN V EKOSISTEMU IN POMEN ZA ČLOVEKA
VPLIV ČLOVEKA NA OKOLJE |
Učenec:
|
Učenec:
|
KAMNINE BOHINJA
Tema je primerna za drugo triletje.
UČNA VSEBINA: KAMNINE BOHINJA
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
Naravoslovje
|
SNOVI
Kamnine prst |
Učenec:
|
Učenec:
|
RAZNOLIKOST ŽIVLJENJA V GORSKEM SVETU
Tema je primerna za tretje triletje.
UČNA VSEBINA: RAZNOLIKOST ŽIVLJENJA V GORSKEM SVETU
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
naravoslovje
|
ŽIVA NARAVA
Primerjava zgradbe in delovanja različnih ekosistemov |
Učenec:
|
Učenec:
|
TRIGLAVSKI NARODNI PARK
Tema Triglavski narodni park je nujna za vse obiskovalce gorskega sveta. Poglejmo cilje za sedmi razred osnovne šole.
UČNA VSEBINA: TRIGLAVSKI NARODNI PARK
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
naravoslovje
|
VPLIVI ČLOVEKA NA OKOLJE
Človek spreminja ekosisteme |
Učenec:
|
Učenec:
|
ŽIVALI V GORSKEM SVETU
Za vse obiskovalce gorskega sveta je prav, da spoznajo vsaj nekaj prebivalcev tega divjega in težko dostopnega sveta. Tema je primerna za tretje triletje.
UČNA VSEBINA: ŽIVALI V GORSKEM SVETU
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
naravoslovje
|
VPLIVI ČLOVEKA NA OKOLJE
ŽIVA NARAVA
Zgradba in delovanje živali |
Učenec:
|
Učenec:
|
BOHINJSKO JEZERO
Učenci spoznajo Bohinjsko jezero, na planinski turi pa lahko spoznajo tudi druga gorska jezera.
UČNA VSEBINA: BOHINJSKO JEZERO
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
naravoslovje
|
ŽIVA NARAVA
Primerjava zgradbe in delovanja različnih ekosistemov |
Učenec:
|
Učenec:
|
UPORABA MERILCEV SRČNEGA UTRIPA
Gorništvo je zelo primerna aktivnost, kjer se lahko učenci naučijo uporabljati merilce srčnega utripa. Tema je primerna za tretje triletje.
UČNA VSEBINA: UPORABA MERILCEV SRČNEGA UTRIPA
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
Biologija
Šport |
Zgradba in delovanje človeka
Raziskovanje in poskusi
Pohodništvo
|
Učenec:
|
Učenec:
|
ČLOVEK VARUJE NARAVO
Vsi obiskovalci gorskega sveta moramo biti hkrati varuhi narave.
UČNA VSEBINA: ČLOVEK VARUJE NARAVO
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnost |
biologija
|
Vpliv človeka na naravo in okolje |
Učenec:
|
Učenec:
|
BOGASTVO GORSKEGA SVETA
Vsi obiskovalci gorske sveta se moramo zavedati, da je ta prostor za nas izredno dragocen.
UČNA VSEBINA: BOGASTVO GORSKEGA SVETA
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
biologija
|
Razvrščanje organizmov
Biotska pestrost |
Učenec:
|
Učenec:
|
TRETJE IZOBRAŽEVALNO OBDOBJE 7., 8., 9. razred
UČNA VSEBINA: Preživetje v naravi
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
Športna vzgoja
|
Druge vsebine |
Učenec: - oblikuje pozitivne vedenjske vzorce (vztrajnost, pomoč, strpnnost, medsebojno sodelovanje, zdravo tekmovalnost in sprejema drugačnost),
-spoznava dejavnike tveganja v vsakdanjem življenju in v športu ter upošteva načela varnosti,
- razvija kulturen odnos do narave, |
Učenec: - samostojno ali v skupini si izdela vrv iz srobota, - samostojno ali v skupini si izdela nož iz stekla, kamna ali pločevinke, - iz prepolovljenega kamna izdela sekiro, - samostojno ali v skupini izdela žago, -uči se izdelavo različnih vozlov, načinov vozlanja in praktične uporabe v vsakdanjem življenju in življenju v naravi, - samostojno ali v skupini naredi vrvno ograjo, - samostojno ali v skupini naredi kompas, - samostojno ali v skupini izdela sončno uro, - samostojno ali v skupini se orientira, - samostojno ali v skupini izdela nahrbtnik iz naravnih materialov, - udeleži se tekmovanja
-poišče material za pripravo ognja in pripravi različne vrste ognjev ob upoštevanju varnostnih zahtev pri kurjenju na prostem in pravil varovanja okolja, -uči se izdelavo različnih vozlov, načinov vozlanja in praktične uporabe v vsakdanjem življenju in življenju v naravi, -postavi šotor kot zasilno bivališče, ali postavi improvizirano bivališče v izrednih razmerah, ravna po pravilih postavljanja tabora v naravi, - vadi prvo pomoč
-obnaša se v skladu s pravili obnašanja v Triglavskem narodnem parku. |
Opombe: |
TRETJE IZOBRAŽEVALNO OBDOBJE 7., 8., 9. razred
UČNA VSEBINA: Kolesarjenje
Predmet |
Vsebina |
Cilji |
Dejavnosti |
Športna vzgoja
|
Druge vsebine |
Učenec: -upošteva osnovna načela varnosti pri kolesarjenju , - izboljšuje gibalne in funkcionalne sposobnosti,
-razvija vztrajnost s kolesarjenjem,
-razvija odgovoren in skrben odnos do športne opreme in do lastnine. |
Učenec: - upošteva pravila v cestnem prometu ,
-kolesari v skupini po asfaltirani cesti, kolovozu in makadamski poti,
-opravi kolesarski izlet po Bohinju,
-pospravi in očisti kolo po uporabi. |
Opombe: Na kolesarskem izletu naj skupino 10 učencev vodi najmanj en učitelj. |
TRETJE VZGOJNO – IZOBRAŽŽEVALNO OBDOBJE 7., 8., 9. razred
UČNA VSEBINA: gorništvo, plezanje
Predmet |
Vsebina |
Cilji |
Dejavnosti |
Športna vzgoja
|
plezanje
|
Učenec: - spozna zgodovino gorništva v svetu in doma, - spozna plezalno opremo
- izboljšuje gibalne in funkcionalne sposobnosti
- seznani se z nevarnimi okoliščinami v gorah in pri plezanju, - prepozna dejavnike tveganja v vsakdanjem življenju in športu ter upošteva osnovna načela varnosti
- skrbi za ohranitev naravne in kulturne dediščine |
Učenec: - zna našteti nekaj pomembnih vzponov v svetu in doma,
- našteje in opiše opremo za plezanje v naravni steni, - uporabi opremo, - spozna vozle in jih pravilno uporabi,
- vadi načine varovanja - vadi pravilno gibanje pri plezanju v naravni steni, pri tem uporablja različne vozle, - pleza z varovanjem od zgoraj v naravni steni plezalnega vrtca,
- izogiba se subjektivnim in objektivnim nevarnostim,
- vadi varno gibanje v naravnem okolju in izogibanje nevarnostim v gorah,
- obnaša se v skladu s pravili obnašanja v Triglavskem narodnem parku. |
TRETJE VZGOJNO – IZOBRAŽŽEVALNO OBDOBJE 7., 8., 9. razred
UČNA VSEBINA: orientacija in kartografija
Predmet |
Tematski sklop |
Cilji |
Dejavnosti |
Športna vzgoja
|
Orientacija
|
Učenec: -razvija vztrajnost z orientacijskim tekom,
-razvija sodelovanje, zdravo tekmovalnost in sprejemanje drugačnosti, - razvija funkcionalne s pomočjo merilcev srčnega utripa sposobnosti ,
-spoznava dejavnike tveganja v športu ter načela varnosti,
- razvija kulturen odnos do narave. |
Učenec: -v manjših skupinah teče in se giba po terenu glede na opis s pomočjo kompasa,
-rešuje skupaj s sošolci in skupinami različne naloge na kontrolnih točkah,
-spremlja intenzivnost svojega gibanja s pomočjo merilcev srčnega utripa,
-vadi ukrepe ob nezgodi,
- pri vadbi v naravi upošteva pravila obnašanja v Triglavskem narodnem parku. |
PREDLAGANE VSEBINE ZA SREDNJO ŠOLO
TRIGLAVSKI NARODNI PARK
VISOKOGORSKA JEZERA-LEPOTA IN OGROŽENOST
GRBINASTI TRAVNIKI- NARAVNA IN KULTURNA DEIŠČINA
GEOLOŠKE ZANIMIVOSTI BOHINJA IN GORSKEGA SVETA NAD BOHINJEM
TRIGLAVSKI NARODNI PARK
CILJI:
-
Dijak spozna raznolikost ekosistemov na področju Bohinja
-
Spozna naravno in kulturno dediščino v Bohinju
-
Razvija pozitiven odnos in skrbi za ohranjanje naravne in kulturne dediščine
-
Razvija sposobnost opazovanja, raziskovanja, beleženja, sklepanja in kritičnega razmišljanja o okolju
-
Predlaga in načrtuje trajnostni razvoj tega področja
VSEBINA:
- Dijak si ogleda naravne in kulturne znamenitosti v Bohinju
- Načrtuje in izvede enodnevno planinsko turo ob pomoči učiteljev in profesorjev
- Opazuje, beleži stanje in načrtuje trajnostni razvoj tega prostora
- Anketira prebivalce in se pogovarja z nadzornikom parka
VISOKOGORSKA JEZERA- LEPOTA IN OGROŽENOST
CILJI:
-
Dijak spozna visokogorska jezera, kot bisere gorskega sveta in kot izjemno krhke ekosisteme
-
Doživlja lepoto gorskega sveta
-
Spoznava osnove gorništva
-
se zaveda pomena varovanja neokrnjene narave
VSEBINA:
-
dijak skupaj s profesorji načrtuje in izvede planinsko turo
-
izvede terensko delo raziskovanja gorskih jezer
-
popišejo rastlinstvo in živalstvo
-
ugotovi stanje jezera
-
ugotovi vplive človekovih dejavnosti na jezero
-
predlaga načrt za ohranitev visokogorskih jezer
GRBINASTI TRAVNIKI- NARAVNA IN KULTURNA DEDIŠČINA
CILJI:
-
dijak spozna pomen grbinastih travnikov, kot zakladnico biotske raznovrstnosti in kot pomembno kulturno dediščino v gorskem svetu
VSEBINA:
-
dijak si ogleda grbinaste travnike na planini Vogar ali na Uskovnici
-
ugotavlja, kako so travniki nastali
-
popiše rastline in živali na travniku
-
se seznani s pomenom senožetno pašnih planin nekoč in danes
-
ugotavlja, zakaj se grbinasti travniki zaraščajo
-
predlaga ukrepe za ohranjanje grbinastih travnikov
Opomba: tema je primerna v času od konca maja do konca junija, ko grbinasti travniki cvetijo.
GEOLOŠKE ZANIMIVOSTI BOHINJA IN GORSKEGA SVETA NAD BOHINJEM
CILJI:
-
dijak spozna geološke in geomorfološke posebnosti na področju Bohinja
-
razvija sposobnosti načrtovanja, opazovanja in uporabe čutil
-
razvija pozitiven odnos do gibanja v naravi in doživljanja narave
-
se zaveda pomena ohranjanja naravne in kulturne dediščine
VSEBINA:
-
dijak se seznani z osnovami geološke zgradbe
-
si ogleda geološki stolpec ob domu in zbirko kamnin in mineralov
-
spoznava in opazuje geomorfološke pojave na terenu
-
raziskuje kamnine in minerale na terenu
-
obišče dolino Sedmerih triglavskih jezer, kjer raziskuje visokogorski kras, kamnine in minerale ter fosile